Havi tematika – 2020. január

2. hét: Január 6-12.

Évindító méregtelenítés

Az elmúlt hetekben bűntudat nélkül élveztünk minden egyes pillanatot, amit a szeretteinkkel, családunkkal, barátainkkal és kollegáinkkal töltöttünk. Ilyenkor legtöbben félretesszük a diétát; nem aggódunk azon, hogy milyen mennyiségű és minőségű tápanyagokat viszünk be a szervezetünkbe. 

A karácsony a legtöbbeknél egyet jelent az akár egy hétig is elnyúló, mérhetetlen evés-ivással; majd ezt megfejeljük a Szilveszter éjszakával… ismétlem, ne legyen bűntudatod. Ez elkerülhetetlen. Most azonban ideje, hogy visszatérjünk a normális kerékvágásba. 

Új év, új célok, nem igaz? Talán neked épp az, hogy idén jobban odafigyelj arra, hogyan bánsz a testeddel. Érdemes tehát az új évet méregtelenítéssel kezdeni. Ezen a héten olyan asanák lesznek az órák középpontjában, melyekkel átmasszírozzuk az emésztőrendszert és méregtelenítjük a szervezetet, miközben stabilitást teremtünk a tudatos megújuláshoz. Lazítjuk az alsó háti szakaszt, és gerinccsavarásokkal kifacsarjuk a belső szerveket. 

3. hét: Január 13-19.

Éld át a nyugalmat!

Az ünnepeket a hátunk mögött tudva nehéz lehet visszarázódni az eseményektől mentes hétköznapokba, és újra felvenni a lassabb életritmust. Nincsenek céges karácsonyi vacsorák, nem kell rokontól rokonhoz rohanni. A tél még javában tart, és ez a csend sokunkat felemészt ilyentájt. 

Ezen a héten yin stílusú órákon keresztül éljük át együtt ezt a nyugalmat. A kezdők által is könnyen kivitelezhető pózok lágyan, mégis igen mélyen megnyújtják a megrövidült izmokat. Az erőt sugárzó mozdulatban pózokban hosszabb ideig maradva éljük át és fogadjuk el azt a nyugalmat, mely a tél közepén a mindennapi életben is körül vesz minket. A pózok közötti váltások a yin szellemében könnyedek és lassúak.

4. hét: Január 20-26.

Légy ismét kezdő!

Emlékszel még, milyen volt besétálni életed első jógaórájára? Amikor minden póz és minden mozdulat ismeretlen volt; amikor a tested még nem tudta, hogyan váljon eggyé a flow-val? 

Az új év kezdése tökéletes időszak, hogy ismét kezdőként gondolkodjunk. Az alapokhoz való visszatérés még a leggyakorlottabb jógázóknak is segít megérteni olyan részleteket, melyek addig elkerülték a figyelmet. 

Légy akár kezdő jógázó, vagy legyen ez az ezredik jógaórád, az új élményt az asanák általad történő megközelítése adja. Nyitott vagy, hogy új lehetőségeket tapasztalj meg a matracon? Válj ismét kezdővé, fedezd fel újból a jógát! A héten a Hatha jóga alappózait fogjuk új megközelítésben gyakorolni. A megszokottaktól eltérő instrukciók, pózvariációk, és “vakon” jógázás vár rád. 

5. hét: Január 27 – Február 2.

Új határok

A változás elkerülhetetlen, mégis a legtöbb ember küzd ellene. Kilépni a komfort zónából sosem kényelmes. Új pózokat elsajátítani sosem kényelmes. 

Sokan meg sem próbálkoznak újabb pózokkal, mert félnek a bukástól. A sikerhez vezető út legnagyobb akadálya a félelem. Ez a belső érzés sokféleképpen ölthet testet. Meggyőzhet arról, hogy tökéletlen vagy, hogy nem vagy elég jó. Bűntudatot kelt, önutálatot, keserűséget és szomorúságot. Most gondolkodj el egy percre a következő kérdéseken: 

Melyik a te “mumus” pózod? Mi az, ami téged korlátoz a póz elsajátításában? Nem vagy elég erős? Nem vagy elég hajlékony? Nem vagy elég bátor? Nem vagy ott fejben? Nem hiszen önmagadban? 

A jóga segít felismerni és tisztázni ezeket az érzéseket, és segít a korlátok leküzdésében. A fizikai erő, melyet a matracon sajátítasz el napról napra, növeli a magabiztosságod. Az újonnan megszerzett mobilitás és hajlékonyság nyitottá tesz a sikerek befogadására mind a matracon, mind pedig az élet többi területén.

Ezen a héten új mozdulatokkal, pózokkal és sorozatokkal ismerkedünk meg, melyek kizökkentenek a megszokott gyakorlásból. Ezen a héten új célokat tűzünk ki magunk elé, és kitoljuk határainkat. Erőt, hajlékonyságot és magabiztosságot építünk.