Az érzelmi kimerültség feloldása: út a belső békédhez

belső béke

“Senki sem teremthet benned negatívumot vagy stresszt. Ezt csak te tudod megtenni azáltal, ahogyan feldolgozod a világod.” – Dr. Wayne Dyer

Sokan számoltatok be érzelmi kimerültségről, ami akkor következik be, ha haragtartó vagy. Ha sokáig haragszol valakire, ha gyászolsz, vagy ha túl sok figyelmet fordítasz azokra az emberekre, akik kritikusak veled szemben, folyamatosan fáradtnak, kimerültnek érzed magad. Olyan belső feszültség jön létre, melyek a belső békére való törekvéssel lehet feloldani. 

Mindannyian szeretnénk megtapasztalni a belső békét, főleg amikor az élet akadályokat görget elénk. Van egy jó hírem a számodra! Sokkal egyszerűbb elérni a belső békét, mint sok külső (anyagi vagy fizikai) célunkat. A rossz hír, hogy ez nem megy mindig olyan egyszerűen! A belső béke elérése nem könnyű, mert azt jelenti, hogy a régi szokásokat újakra kell cserélni, és ez komoly elkötelezettséget igényel. De az előnyök abszolút megérik az erőfeszítést!

A belső béke lehetővé teszi, hogy boldogan, elégedetten és beteljesüléssel telve éld az életed anélkül, hogy megzavarnának vagy befolyásolnának a külső események. Szóval hogyan érheted el a belső békét? Úgy, hogy a saját életedet éled, nem pedig egy olyat, amit mások szerint kellene. Azzal, hogy nem aggódsz amiatt, hogy mások mit gondolnak rólad. Mindannyian a saját értékeink szerint ítélünk meg másokat (pozitívan és negatívan egyaránt), de ha úgy próbáljuk élni az életünket, hogy valaki más értékeit tartjuk szem előtt a sajátjaink helyett, akkor mélyen belül mindig egy kis marcangoló kellemetlenség fog bennünk motoszkálni.

A belső béke megtapasztalásához arra is szükségünk van, hogy képesek legyünk megbocsátani és elengedni a bűntudatot. Bocsássunk meg magunknak, és bocsássunk meg másoknak. Ha bűntudatot érzel a múltbéli tetteid miatt, attól azok nem változnak meg, és senki sem fogja jobban érezni magát (sem te, sem az, akit megbántottál). Tedd meg a tőled telhetőt, hogy helyrehozd Tedd meg, amit tud, hogy helyrehozza a dolgokat, határozza el, hogy a jövőben jobb lesz, és lépjen tovább.

Hasonlóképpen, a harag vagy a sérelmek elengedése békét hoz. Gondolkodj el rajta, hogyan segít neked, ha ragaszkodsz a negatív érzelmeidhez? Szerinted kinek ártanak ezek az érzelmek jobban: annak, akivel szemben érzed azokat, vagy neked? És szerinted jobban ártanak azoknak, akikkel szemben tartod őket, mint neked? Megsúgom, nem a másik félnek. Ezek a te érzelmeid, és te vagy az egyetlen személy, akinek árthatnak.

Természetesen nagyon nehéz lehet megbocsátani valakinek, aki megbántott téged, de a legtöbb ember nem rosszindulatúan akar megbántani másokat, és akik mégis megteszik, azok maguk is mélységesen boldogtalanok. A tettük mögött álló motiváció valószínűleg inkább valamiféle félelem, mintsem az, hogy szándékosan fájdalmat akartak okozni. Ebben az összefüggésben gondolkodva könnyebb elengedni a dolgot.

A megbocsátás gyakorlásával idővel azon is kaphatod magad, hogy kevésbé leszel bosszús, vagy dühös az emberekre. Ha képes vagy megvonni a válladat, és nem veszed személyeskedésnek a dolgokat (valójában róluk van szó, és egyáltalán nem rólad), nagyobb belső békét érzel majd. A boldogságunkat az határozza meg, hogy hogyan gondolkodunk az életünk eseményeiről, nem pedig maguk az események. Vedd kezedbe a gondolataidat, és te fogod irányítani az érzelmeidet!

A belső béke eléréséhez az aggodalmakat is el kell engedned. Hmm, még egy trükkös dolog! Az aggodalom a bűntudathoz hasonló. Azon aggódni, hogy mi történhet vagy mi nem történhet meg, teljesen terméketlen, és teljesen tönkreteszi a képességed, hogy élvezd a jelen pillanatot. Nagy kár, hiszen a jelen pillanat az egyetlen, amink valóban van!

Szóval hogyan tanuljuk meg elengedni az aggodalmakat, a bűntudatot és a haragot? Nos, az első dolog az, hogy tudatosítsd magadban, mire gondolsz amikor aggódsz, bűntudatot vagy dühöt érzel. Vedd észre, mi zajlik a belső párbeszédedben, és ismerd el, hogy a külső eseményről szóló gondolataid okozzák azt, hogy úgy érezed magad ahogy, nem pedig maga az esemény. Ezután úgy alakítsd át a gondolataid, hogy azok pozitívabb fényben tükrözzék a körülötted zajló eseményeket. Amikor azon kapod magad, hogy a régi gondolataidon rágódsz, azonnal száműzd azokat, és cseréld ki azt az új gondolatokra.

Ehhez sok gyakorlásra lesz szükség, de türelemmel és kitartással olyan belső párbeszédet fogsz tudni kialakítani, ami elősegíti a jólét és a belső béke érzését, és egy sokkal jobb helynek fogod érezni a világot!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük